Thursday, September 17, 2015

Projekt "de fyra årstiderna"

Nu får jag skriva lite om mitt nya projekt som jag ska jobba med till maj nästa år. Jag har tänkt göra fyra stycken stora målningar föreställande de fyra årstiderna, som människor. Konstnären Alfons Mucha har gjorde något liknande en gång i tiden: Four_Seasons_by_Alfons_Mucha,_circa_1895.jpg
men mina ska bli annorlunda såklart.

Nu har jag börjat på sommaren, här är lite bilder jag tagit under tiden jag målat på den.





Här är en väldigt slarvig skiss jag har gjort på den också, det är mest så jag kan se vilka färger den ska ha och om de passar ihop.
Jag tänkte också måla på LP skivor eller liknande. Så varje årstid har två stycken, med samma tema, skivor var. Jag har inte börjat på det än men det är gott om tid kvar.

No comments:

Post a Comment